Dyrektor sprzedaży

Dyrektor sprzedaży potrzebuje wiedzieć: jak pracuje jego zespół sprzedawców, jak wygląda sytuacja z umawianiem spotkań biznesowych, składaniem ofert, podpisywaniem umów i możliwością fakturowania klientów. Musi też raportować do zarządu jak wygląda zrealizowana sprzedaż oraz prognozy sprzedaży na najbliższy miesiąc, kwartał i rok.

System informatyczny może wspomóc dyrektora sprzedaży zapewniając:

  • Jedno repozytorium uporządkowanych danych o klientach, osobach kontaktowych, składanych ofertach, dokonanych zakupach i całej historii kontaktów handlowych
  • Mechanizm zarządzania cyklem sprzedaży od pierwszego kontaktu do negocjacji umowy
  • Mechanizm tworzenia cenników i rabatów oraz generowania ofert z list produktów
  • Integrację ofert z zamówieniami klientów i z zamówieniami do dostawców
  • Automatyzację powtarzalnych i rutynowych czynności w ramach działań personelu handlowego
  • Bazę wiedzy dla handlowców o produktach oferowanych i produktach już zakupionych przez poszczególnych klientów
  • Kalendarz do efektywnego zarządzanie czasem pracy handlowców i planowaniem wizyt
  • Dostęp z dowolnego miejsca - przez przeglądarki internetowe i urządzenia mobilne np. PDA, Pocket PC, telefony komórkowe
  • Ułatwienie oceny potencjału klientów, up-selling, cross-selling
  • Wizualizację i automatyczne przeliczanie lejka sprzedaży (pipeline)
  • Mechanizm tworzenia raportów według zadanych kryteriów.

Aby mógł właściwie ocenić potencjał klientów, skuteczność handlowców oraz koszty procesów handlowych w porównaniu do planowanych przychodów i zysków dla dyrektora sprzedaży proponujemy nasze rozwiązania BizPlatform , w szczególności BizCRM  oraz BizDoc.