Dyrektor sprzedaży potrzebuje wiedzieć: jak pracuje jego zespół sprzedawców, jak wygląda sytuacja z umawianiem spotkań biznesowych, składaniem ofert, podpisywaniem umów i możliwością fakturowania klientów. Musi też raportować do zarządu jak wygląda zrealizowana sprzedaż oraz prognozy sprzedaży na najbliższy miesiąc, kwartał i rok.
System informatyczny może wspomóc dyrektora sprzedaży zapewniając:
- Jedno repozytorium uporządkowanych danych o klientach, osobach kontaktowych, składanych ofertach, dokonanych zakupach i całej historii kontaktów handlowych
- Mechanizm zarządzania cyklem sprzedaży od pierwszego kontaktu do negocjacji umowy
- Mechanizm tworzenia cenników i rabatów oraz generowania ofert z list produktów
- Integrację ofert z zamówieniami klientów i z zamówieniami do dostawców
- Automatyzację powtarzalnych i rutynowych czynności w ramach działań personelu handlowego
- Bazę wiedzy dla handlowców o produktach oferowanych i produktach już zakupionych przez poszczególnych klientów
- Kalendarz do efektywnego zarządzanie czasem pracy handlowców i planowaniem wizyt
- Dostęp z dowolnego miejsca - przez przeglądarki internetowe i urządzenia mobilne np. PDA, Pocket PC, telefony komórkowe
- Ułatwienie oceny potencjału klientów, up-selling, cross-selling
- Wizualizację i automatyczne przeliczanie lejka sprzedaży (pipeline)
- Mechanizm tworzenia raportów według zadanych kryteriów.
Aby mógł właściwie ocenić potencjał klientów, skuteczność handlowców oraz koszty procesów handlowych w porównaniu do planowanych przychodów i zysków dla dyrektora sprzedaży proponujemy nasze rozwiązania
BizPlatform , w szczególności
BizCRM oraz
BizDoc.